Ιατρικά Νέα

Ανοσοποιητικό σύστημα: Γίνεται να ενισχυθεί μέσω της διατροφής; Τι απαντά διατροφολόγος

Πως μπορούμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα ή την άμυνα του οργανισμού μας όπως συνηθίζουμε να λέμε;

Το ανοσοποιητικό σύστημα κάνει μια αξιοσημείωτη δουλεία να μας προστατεύει από μικροοργανισμούς που προκαλούν αρρώστιες. Κάποιες φορές όμως αποτυγχάνει. Ένα μικρόβιο εισβάλει και μας αρρωσταίνει. Είναι δυνατό να επέμβουμε σε αυτή τη διαδικασία και να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας; Μπορεί η διατροφή να παίξει κάποιο ρόλο σε αυτό; Υπάρχουν άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούμε να κάνουμε;

Τι είναι το ανοσοποιητικό σύστημα και από τι μας προστατεύει;

Το ανοσοποιητικό είναι ένας ειδικός μηχανισμός άμυνας, ο οποίος αναγνωρίζει ουσίες ξένες προς τον οργανισμό με σκοπό να τις απενεργοποιήσει ή να τις καταστρέψει. Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι υπεύθυνο για την προστασία από εποχιακές αρρώστιες, όπως η γρίπη άλλα και προβλήματα υγείας, όπως η αρθρίτιδα, οι αλλεργίες, η μη φυσιολογική ανάπτυξη των κυττάρων και ο καρκίνος.

Μπορώ να ενισχύσω το ανοσοποιητικό μου μέσω της διατροφής;

Το ερώτημα αυτό είναι αρκετά σύνθετο, αν αναλογιστεί κανείς την πολυπλοκότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε ενδείξεις για το πως θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε κάποιες από αυτές τις λειτουργίες. Ένα τρόπος φαίνεται να είναι η πρόσληψη συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή μας.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η βιοδιαθεσιμότητα των θρεπτικών συστατικών, δηλαδή πόσα θρεπτικά συστατικά απορροφά ο οργανισμός μας. Φροντίστε να καταναλώνεται τρόφιμα με συνεργιστική δράση (σίδηρος και vit.C, προβιοτικά και πρεβιοτικά) και να αποφεύγεται συστατικά που δρουν ανταγωνιστικά στην απορρόφηση (σίδηρος και ασβέστιο).

Μόνο η διατροφή επηρεάζει το ανοσοποιητικό μας;

Φαίνεται πως η άμυνα του οργανισμού μας επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες όπως είναι:

Η βελτίωση της ψυχολογική μας κατάσταση (αποφόρτιση από το στρες)
Αποφυγή χρήσης αντιβιοτικών
Αποφυγή του καπνίσματος
Τακτική άσκηση
Ένα υγιές σωματικό βάρος
Μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ
Επαρκής ύπνος (6-8 ώρες/ ημέρα)
Τήρηση κανόνων υγιεινής (όπως τακτικό πλύσιμο των χεριών, καλό μαγείρεμα τροφών)

Μπορούμε να βελτιώσουμε το ανοσοποιητικό μας με συμπληρώματα ή κάποια βότανα;

Υπάρχουν πολλά σκευάσματα που αναφέρουν τον ισχυρισμό «ενίσχυση του ανοσοποιητικού».

Αν και ορισμένα σκευάσματα έχουν βρεθεί ότι αλλάζουν συστατικά της ανοσολογικής λειτουργίας, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι στην πραγματικότητα ενισχύουν την ανοσία σε σημείο όπου είμαστε καλύτερα προστατευμένοι από λοιμώξεις και ασθένειες. Το να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά πολύπλοκο. Δεν απορρίπτουμε τα συμπληρώματα και τα βότανα, δεν θα πρέπει όμως να νομίζουμε πως λαμβάνοντας αυτά έχουμε ενισχύσει επαρκώς το ανοσοποιητικό μας. Ας κάνουμε πρώτα όλα τα υπόλοιπα και μετά μπορούμε να συζητήσουμε με έναν επιστήμονα υγείας για το αν υπάρχει ανάγκη να προσθέσουμε κάποιο βότανο ή κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close